Μειώθηκε το ναυτιλιακό συνάλλαγμα

Ωστόσο παραμένει μεγαλύτερο από το 3,2% που ήταν το 2009, όταν οι καθαρές εισπράξεις ήταν 4,951 δισ. ευρώ. Επίσης, μειώθηκε και το συνολικό ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στη χώρα μας το προηγούμενο έτος κατά 8,6%. Από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος προκύπτει ότι στο τέλος του 2011 είχαν εισρεύσει στη χώρα 14.096,6 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2010 είχαν εισρεύσει 15.418,4 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, τον Δεκέμβριο το ναυτιλιακό συνάλλαγμα δεν παρουσίασε αξιόλογη μεταβολή, αφού τον τελευταίο μήνα της περυσινής χρονιάς το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε, ανήλθε σε 1.212,9 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2010 είχε φτάσει σε 1.234,8 εκατ. ευρώ (μείωση 1,8%).
Όμως, παρά την έντονη δυσαρέσκεια των Ελλήνων εφοπλιστών για την κατάργηση του ενιαίου υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας παρατηρείται αύξηση της χωρητικότητας του υπό ελληνική σημαία στόλου που διαμορφώθηκε σε 43.397.600 τόνους, έναντι 43.364.300 τόνους το 2010.
Ωστόσο, συνολικά 82 πλοία άλλαξαν σημαία. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο υπό ελληνική σημαία στόλος αριθμούσε στις 31 Δεκεμβρίου 2011 συνολικά 2.014 πλοία και χωρητικότητα 43.397.583 τόνους. Την αντίστοιχη ημερομηνία του 2010, ο στόλος είχε 2.096 πλοία και 43.086.974 τόνους. Στο τέλος Δεκεμβρίου του 2009 τα πλοία με ελληνική σημαία ήταν 2.112 και το 1989 είχαν την ελληνική σημαία 2.004 πλοία.
Ειδικότερα, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, στα πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον Δεκέμβριο του 2011 σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο 2010 είχε μείωση 3,9%. Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009 είχε σημειωθεί μείωση 0,8%.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι αυξάνεται η ανεργία των ναυτικών. Σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας, στο τέλος του προηγούμενο έτους οι άνεργοι ναυτικοί ανέρχονταν σε 3.387, ενώ τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ανέρχονταν σε 2.433 και το ποσοστό αύξησης ήταν 39,2%.
Αναλυτικότερα, από τα στοιχεία οι άνεργοι πλοίαρχοι κάθε τάξεως ανέρχονταν συνολικά σε 593, ενώ τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ήταν 493 (αύξηση 42,8%).
Η ανεργία παρουσιάζει μεγάλη αύξηση σε όλες τις βαθμίδες των πλοιάρχων, αλλά αριθμητικά το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι πλοίαρχοι Γ’, οι οποίοι έφτασαν τους 228 ανέργους, ενώ τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ήταν 161 (αύξηση 41,6%). Επίσης, οι άνεργοι πλοίαρχοι Α’ τάξης ανέρχονταν σε 176 (ήταν 122, αύξηση 44,2%) και οι άνεργοι πλοίαρχοι Β’ τάξης σε 189 (ήταν 132, αύξηση 43,1%). Οι άνεργοι πρώτοι μηχανικοί ήταν μόνο 55, ενώ το αντίστοιχο περυσινό μήνα ήταν 46, δηλαδή παρατηρείται μικρή ανεργία. Ωστόσο, οι άνεργοι τρίτοι μηχανικοί έφτασαν τους 206, εμφανίζοντας αύξηση κατά 36,4%, έναντι 151.
Στο κατώτερο πλήρωμα καταστρώματος, δηλαδή ναύκληροι, ναύτες και ναυτόπαιδες, οι άνεργοι έφτασαν τους 820, ενώ ήταν 591. Η ανεργία στους θαλαμηπόλους ανήλθε σε 730, ενώ ήταν 502, δηλαδή εμφανίζουν αύξηση κατά 45,4%. Το ποσοστό αυτό θα μεγαλώσει από τη φυγή όλων των κρουαζιερόπλοιων από την ελληνική σημαία.
Μatrix24